Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


6 d’abr. 2011

-TREK TR5 freestyle

 El BMX, que en origen consistia en imitar el motocross fent curses en circuits de terra plens de salts i curves peraltades, ben aviat va trobar un camp d'exploració en el medi urbà, on el mobiliari dels carrers i la creativitat acrobàtica del free rider permetien gaudir de llargues tardes de diversió: el Freestyle (també conegut per Dirt Jumping)
Les bicicletes es van anar transformant, la velocitat no era tant important, però si el reforçament del quadre i els components, per això el pes va creixer proporcionalment a la capacitat de la bici per aguantar la "compostura" en els infinits aterratges. També es van idear sistemes nous que multiplicaben les possibilitats acrobàtiques: el sistema fre davanter que deixa donar voltes de 360º al manillarg,  o el fre de darrera contrapedal, o els pegs que sobresurten espectacularment de les rodes i permeten lliscar per baranes i bancs...

Aquesta Trek me la va donar del meu nebot perquè la tenia abandonada i estava essent atacada per l'òxid, després de refer-la vaig descobrir que el plat i les bieles havien rebut una òstia i no giraven bé. Vaig aconseguir unes altres bieles i problema resolt. Els punys, manetes de fre i neumàtics tampoc són els originals de Trek, la resta sí, és el model TR5 i està en venta, ideal per qui vulgui iniciar-se en el món Freeride a bon preu. La bici porta rodes de 20', però és relativament baixa, el manillarg de 62 cms d'amplada està a 86 cms d'altura (girant la potència podria pujar 2cms extra). La distància entre eixos és de 90 cms i el seient pot pujar i baixar uns  20 cms aprox.  No conec molt aquest tipus de bicis i no sé si és una bona bici o no, però el quadre sembla indestructible i porta full equip (4 pegs d'acer, fre 360º a davant, fre normal + fre contrapedal a darrera, bieles one-piece de 170mm...)











Està en venda, per 90 €.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada