Cal mirar endavant, seguir endavant, aixecar-se i tornar a caminar... després de qualsevol revés vital aquest és l'únic camí positiu.
Aquesta Rossin la vaig trobar en una mercat de trastos, equipava algunes peces Suntour GPX, per això penso que és de finals dels 80's. Feia mala pinta, estava bruta i oxidada, havia estat arraconada després de patir algun greu
accident que li havia xafat la roda, el seient, i doblegat el tirant del cantó dels plats.
La vaig comprar per peces però després vaig decidir intentar refer-la, n'hi han poques de Rossins!
La dificultat més gran era redreçar la pota
de darrera, alinear la patilla per la roda i el cambi de marxes. L'operació va anar bé. Després de la reparació tot va quedar ben alineat, encara que la cicatriu hi és; a més a més
el petit tope del cable del cambi es va acabar trencant.
L’òxid el vaig eliminar amb les armes habituals, també vaig
decidir deixar el quadre tal com estava, amb les seves precioses calques i treball de pintura
original, però també amb tots els cops i rascades del seu passat. Amb una
neteja a fons i una contundent aplicació de cera per carrosseries ha quedat bastant curada. En el futur una neteja periòdica serà suficient per mantenir l’òxid
adormit, sobretot als cromats de la forquilla.
No vaig voler retornar-li la mateixa funció de bicicleta de
competició ja que l’estat del quadre no era perfecte. Així que la vaig
transformar a manera de bicicleta pràctica
amb marxes curtes per pujar i rodar còmodament per qualsevol pendent, amb
manillarg pla i pedals simples per
circular a plaer per la urbe. I molt lleugera, amb ADN Rossin!
Tal com estava:
Tal com ha quedat:
Frame: 51 cms x 53 cmc ctc
Wheels: Mavic Module "E" rims, pneus Michelin Orium 700 x 23c, Zeus hubs.
Shimano M730 cranks 175mm, 36 x 46T Suntour chainrings.
13-15-17-19-21-24-28 (7v index freewheel)
Shimano RX100 front and rear derailleur, shimano 600 gear levers.
Shimano sealed bottom braket, Miche headset.
ITM seatpost, 3ttt stem and "Akront super" handlebars.
Mafac brake levers and New Success brake calipers.
Flite titanium saddle.
La talla és per persones d'entre 1,60 i 1,75m.
15 maig 2011: La bici no s'ha mogut del seu lloc des que la vaig enllestir. Ningú s'hi ha interessat, segurament el preu era massa alt... i potser em vaig equivocar en la finalitat de la bici.
Ara l'estic transformant a fixie, properament sortirà al blog.
Artistes com tu n'hi han pocs!
ResponEliminaFelicitats!
Muy bonita, otra bici que ha vuelto a nacer!
ResponEliminaMe gusta mucho ese manillar.
enhorabuena!