En aquest post al forum de Velobase vaig preguntar si algú en sabia alguna cosa però fins ara no hi ha hagut sort i l'origen d'aquest quadre segueix sense resoldre. Al post podeu veure fotos de la bici abans de la restauració i del quadre abans de pintar.
Aquesta vegada he provat una pintura diferent que ha donat bons resultats: un "esmalt alquídic", això diu el pot antic que tenia per casa. Primer hi ha la capa d'imprimació habitual però després de la pintura blava ja no he afegit res més. Ha quedat llisa i brillant, amb algunes impureses perquè és una pintura que triga unes hores per assecar-se al tacte, i en aquesta estona si hi ha pols o partícules s'hi adhereixen fàcilment. A favor seu té un aspecte plàstic molt sòlid i una superfície dura i resistent als petits cops.
El quadre és una talla 54 x 56, soldat amb Bocama (BCM) "lugs"("racords") i punteres Shimano SF. A sota la caixa de pedalier no hi ha marques ni forats. La forquilla és francesa, marca NERVOR, també amb les punteres Shimano SF. La rosca de direcció és de pas anglès, igual que la caixa pedalier (1,37" x 24F).
Aquests són els components definitius:
San Marco Rolls saddle, Zeus 26,8mm seatpost, 3ttt stem (90mm), 3ttt Super Leggero handlebars (38cms ctc)
Shimano Dura Ace brakeset, shifters, front derailleur (first generation) and rear derailleur (second generation)
Sugino Super Maxy crakset (52 x 42 / 170 mm)
Zeus pedals (french threaded, M14), Agpa toe clips, Tange bottom braket, Stronglight P3 headset.
Zeus Hubs, Mavic "Module E2 argent" 36 spokes, Schwalbe Blizzard 700 x 23c tires,
14-16-18-20-22-24 ATOM 77 freewheel, chain is Sachs.
El cambi de marxes que corresponia a la primera generació del grup Dura Ace és el Shimano CRANE, aquest de la bici és de la segona generació.
Cada vegada que remeno estris Zeus quedo perplex per el "saber fer" d'aquesta històrica casa. Els pedals estaven garratibats però després d'una neteja i "re-engrasse" van com una seda. En aquesta foto es veu una petita descolocació de la gàbia però segueix sòlidament aferrada. Només la mica d'òxid superficial delata la seva edat real, segueixen girant com en la seva primera joventut.
Les bieles porten cargols d'autoextracció, no necessiten extractor, surten amb un allen del 6. Les rosques per els pedals són M14, pas francès.
La tija original era de 27,0 i entrava amb dificultat. Aquesta Zeus de 26,8 hi entra sobradament però hi queda ben agafada.
4 maig 2013 :
Finalment no vaig aconseguir vendre-la, llavors vaig desmuntar-la, i vaig vendre alguns components separats. Més endavant vaig omplir el quadre i la foquilla amb segells. Finalment vaig els vaig vernissar i he reconstruit la bici amb uns altres components. Avui l'he pujat al bicinova2: - international used stamps on a blue bicycle
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada