També segueixo amb la restauració de la meva T-15 del 81. Així que ara tenia els dos quadres nus i perfectes per una comparació/meditació sobre 20 anys d'evolució trialera (desconec de quin any és la X ALP, potser finals dels 90's?)
Hi ha més de 7 diferències, però el propòsit d'elles no ha cambiat ni un pèl: possibilitar el superar obstacles sense posar el peu a terra ni trencar-se en l'intent.
Tot això ho dic en un sentit constructiu i amb tot el respecte cap aquells que han dedicat tant d'esforç en desenvolupar el trialsin des dels principis.
També la documentació de les bicicletes utilitzades en competició seria un "puntàs", un senyor gol per tot l'escaire.
El que sé per ara és:
Montesa va començar a fabricar bicicletes l'any (?), primer va treure els models T-5 i T-10, que es van començar a comercialitzar l'any (?), després la Montesa T-15 (1980?1981?). La T-12 va sortir al mercat a l'any (1982?)
Montesa va plegar veles el 1983(?). Es comenta que els Japonesos s'ho van endur tot (gairebé tot)
Monty va neixer aleshores, però en un periode coexistien Montesa i Monty en el mercat (llistat de preus a la revista La Bici)
Les primeres Monty
T-17 ?
T-19 ?
T-19 "mixta" 1ª sèrie (1984 ?)
T-211 ?
T-215 1984? (comentari al post de la T-215)
T-217 ?
T-219 ?
T-219 replica Ot Pi ?
frens hidràulics, quan?
Monty "Alp", quan?
...
...
NOTA GENER 2012
Ot Pi si que ha desenvolupat aquest 2011 una pàgina web amb cara i ulls sobre el seu recorregut esportiu que va començar quan tot començava, fotos fabuloses!
Aquesta és la seva web: www.otpi.com
-----------------------------------------------------
Canviant lleugerament de tema... el proper 5 de juny es celebrarà la ja 5ª edició del BIKE TRIAL LEGENDS. Una magnífica oportunitat per veure aquestes bicicletes antigues en acció en una prova de trial com les que es feien abans.
COMENTARIS:
21 maig 2011Hola Jordi! gràcies pel comentari i felicitats per la colecció. Tens alguna adreça internàutica on veure les teves bicis?
El que no m'agrada en aquest moment de Monty (i d'altres marques) és la fixació que tenen amb les bicis elèctriques, que son dependents de la xarxa elèctrica, linies d'alta tensió i centrals nuclears, i companyies elèctriques que no paren d'encarir el preu de l'electricitat.
Tant com els cotxes elèctrics, un parany econòmic pels eco-rucs.
Em sembla que enfoquen equivocadament (amb un model al catàleg per persones realment necessitades d'assistència elèctrica ni hauria d'haver prou)
En moments de crisis econòmica cal ser econòmic, i què més econòmic que un plat de llenties per combustible?
Però rectificar és de sabis i Monty acabarà trobant el pas bo, doncs el trialsin és això mateix: en una zona es valoren les vies possibles, s'intenten algunes i finalment s'arrisca i es tria la millor aposta, sempre sense posar un peu a terra.
Salut!
Buenas, m'agrada aquest teball de camp que fas sobre la historia del trial, jo col.lecciono bicis de trial, ara entinc unes 10.
ResponEliminaLes primeres monty van surti l'any 1983.
Respecte que Monty no tingui una web com deu mana, amb tot de informació de la seva historia , és perque Monty es així de descuidada. Cada vegada més gent li gira l'esquena , per tenir molt desates el trial que és el que la va fer gran.
Salut company.