Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


8 de juny 2010

- PINARELLO PLATA


Aquest quadre  fa uns 20 anys que el tinc. Mesos enrera li vaig treure la pintura verda i blava que portava, i d'ençà fins ara  pensant com el pintaria, mentre el el metall viu em feia dubtar continuament.  L'acer al descobert és magnífic, deixa veure tot el treball de soldadura, unions i racords. I tot i que una bona pintura també és genial, sempre sentia pena d'haver de tancar de nou l'acer dins una capa protectora de color esmaltat.

La forquilla i els tirants de darrera  van sortir de fàbrica cromats, ara vaig pintar en blau les juntes dels racords, vaig pulir el possible el cuadre, enganxar les calques Campagnolo, Pinarello i Columbus. Després vaig passar algunes espraiades de vernís transparent i finalment vaig pulir tot per damunt. En tot això estic aprenent els processos i encara no ho tinc clar com per explicar el "com es fa". Tot arribarà si Déu vol. Per això els acabats no són perfectes com m'agradaria però la idea sí que ha quedat reflectida... per això l'he batejat com a Pinarello Plata.

Gairebé tot és Campagnolo de diverses generacions, la direcció Ofmega d'alumini amb rodaments d'agulles, tija 3ttt, el manillarg no té pares, la tija una Gian Robert que agafa un San Marco Rolls, les llantes unes Mavic MA i neumàtics slicks Michelin BIB, (dels primers que començaven a equipar els professionals en comptes de tubulars), els frens uns CLB super lleugers, pinyó Regina Extra de 7 corones (13-23),  bieles de 175 i uns plats de 39 i 53debts, canvis a fricció, la cadena és una sedis ja usada (fins que trobi una de color plata). Pedals Look , després de 20 anys funcionen perfectament.

Ha quedat així:

 

Ara a fer kilòmetres, a veure com va!

6 comentaris:

  1. Antes de nada ENHORABUENA una vez más por el estupendo resultado. La bicicleta te ha quedado realmente preciosa!. El gris metálico del acero, los calcas blancos de Pinarello y el azul de los componentes combina perfectamente. Y todo reluciente como el primer día!.
    Solo por curiosidad (si no te parece bien no tienes por que contestar a las preguntas); ¿Estas bicicletas las coleccionas?, ¿las usas frecuentemente?, ¿compras recambios exclusivamente para ellas o los restauras y los reacoplas de otras bicicletas?. De verás que siento curiosidad por comprobar como consigues estos resultados increibles!. Debes de tener una colección de bicicletas envidiable.
    Un saludo y enhorabuena!

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  2. Gracias por tus elogios,"anónim".
    Por ahora, las bicis que estan en el apartado de "colección particular" si que las reservo para casa, aunque las uso menos de lo que me gustaría. Las otras están circulando por las calles y carreteras.

    En cuanto a las piezas hay de todo, en esta bici, por ejemplo, he comprado en ebay el sillin, las manetas de freno, las llantas, los radios, los bujes, las bielas... lo demás lo tenia ya de otras bicicletas esperando para "fichaje".

    Todo lo que se puede arreglar y recuperar de las bicis lo aprovecho, y cada cuadro es el alma de una cleta que tarde o temprano intento completar.

    Lo que me mueve es reparar bicis que están estropeadas o abandonadas, dejarlas chulas y que se vuevan a utilizar. Algunas pocas me las han regalado, la mayoria las he comprado en mercadillos, ferias, chatarreros...y el dinero que hago con la venta se esfuma con más bicis, herramientas y recambios para ellas.
    Seria un sueño hecho realidad el tener espacio y dinero para coleccionarlas, pero por ahora me enseñan como arreglarlas y las dejo libres, y... bueno... ya considero este blog una especie de colección.

    Saludos!

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  3. Pues te reitero que haces un trabajo increible con cada una de ellas Inhibita. Yo en alguna ocasión he restaurado alguna bicicleta, pero nunca he logrado estos resultados. De ahi mi perplejidad.
    Y con esto que me comentas, siendo esta la motivación que te mueve, la de recuperar pedazos viejos de acero y dotarles de una nueva vida y una nueva utilidad, le otorga de un sentido más profundo y más especial a lo que haces.

    Un saludo y gracias por contestar a las preguntas, que de veras que me causa mucha curiosidad cada nuevo proyecto que compartes con nosotros.

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  4. Hola! et felicito també per aquesta inquietud teva!. Porto un temps "restaurant" bicis també de mercadillos, etc, fetes caldo, però de manera més senzilla, fent-les de pinyó fixe.

    Però ara tinc una Pinarello de color groc que la vull restaurar de carretera, i tinc alguns dubtes...m'ha cridat l'atenció la funda del cable de canvi que és com metàl·lica en comptes de plàstic, és veritat? d'on es poden aconseguir? realment li dona un toc de modernitat de fa 20 anys!

    Felicitats altre cop i salutacions des de Pals!

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  5. Hola Gerard, aquestes fundes són metàliques, és un fil cargolat que forma un tub. Són flexibles i resistents. Per contra no porten cap funda interna de plàstic.
    En vaig comprar tres a una subasta a ebay frança, però ja estan totes currant.
    Amb paciència fent recerques a ebay se'n poden trobar (en anglès es diu: Rear Derailleur Cable Housing), potser també en botigues velles de bicis...
    Vinga, ànims amb les restauracions i si alguna estona poses fotos a internet fes-ho saber, sempre s'aprenen coses i surten idees noves veient bicis refetes.
    Salut!

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