Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


17 de juny 2010

- 2010 Fast Urban Ride



Fa uns mesos vaig descobrir per aquí a internet les creacions de Dario Pegoretti, un italià contructor de cuadres de bicicletes de carretera. 
Com altres bons artesans italians, aquest personatge i un parell d'ajudants que treballen amb ell "fabriquen artesanalment" cuadres impecables, però el què fa únic al món el seu segell és com els pinta, ja que utilitza el cuadre  talment un artista pintor fa servir tela i bastidor. I damunt cada bici plasma una obra d'art.

Bé, amb això vull dir que descobrir les "Pegorettis" va ser una font d'inspiració d'aquelles que ajuden a trencar esquemes i permeten veure nous horitzons.

I ara he pintat aquesta bici una mica contaminat d'aquesta efervecència creativa que tots portem a dins i que cal que  flueixi sovint per no rovellar-se, (les persones com les bicis també ens oxidem).

El quadre és d'acer, d'algun Decathlon francès de mitjans dels 90's, talla 58. El quadre era gris, sense calques, després de fregarlo tot amb paper de vidre el vaig pintar blanc amb pistola, i els racords negres amb pinzell. Ara l'he acabat amb una base de groc (drap, poca pintura i molt disolvent), un cop sec m'hi he entretingut amb un rotulador negre permanent. El disseny de punts i ratlles és propi si bé d'inspiració Pegoretti, m'imagino.  Un cop sec vaig passar una fina capa de barnís transparent i llestos. Ja es veu com vaig acabar per la forquilla, que és on més ben treballats estan els gràfics.

 













Components:
Cambis Sachs Huret Aris, manetes de cambi shimano 105, (syncro 7 velocitats), caixa pedalier Campagnolo sellada (rosca 1,37' x 24 tpi), bieles Campagnolo Daytona 170mm (53 x 42), pedals Lyotard amb mini punteres Christophe, pinyó shimano de 7 v (11,13,15,18,21,24,28).
Carrets shimano RSX, llantes Vuelta, pneus Michelin Dynamic 700 x 28c, Seient AFX, frens Modolo Corsa, manillar alumini, potència 3ttt.
La talla es per persones d'1, 75 a 1,85.

Bici urbana ràpida, el manillarg pla amb els frens tipus btt la fan més còmoda i àgil que una de carretera normal, també els pinyons grans són ideals per pujades fortes i els neumàtics més gruixuts li donen un aire tot terreny, jo la definiria com una single speed de "desarrollo variable".

Transformada excepcionalment a fixie i venuda, corre per Asturias, gràcies S. 

2 comentaris:

  1. Sóc un enamorat de la bicicleta i ja fa temps que segueixo el teu blog i ja tocava deixar un comentari. Només felicitar-te pel blog i sobretot per la feina que fas. M´encanta veure joies com aquesta. De ben segur que un dia et compraré una.

    ResponElimina