Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


20 de set. 2010

*** restaurar frens clàssics


Aquí els frens de la Motoretta 2, anem a desmuntar-los totalment i posar-los 100%OK.
Primer cal treure el tap de plàstic, que únicament té una funció estètica. Es treu a pressió, com qui destapa una ampolla de cava (però sense gas, cal fer servir una eina que ens ajudi).

 Tot seguit ja veiem les dues femelles que fixen el mecanisme: la primera femella (clau antiga, a la foto) serveix perquè les dues potes del fre vagin suaus lateralment però que no tinguin joc direccionalment (sentit del gir de la roda). L'altra femella (clau plata, a la foto) fa de contrafemella per fixar la primera i bloquejar el conjunt en la posició adecuada.
Aguantem quieta la primera i descollem la contrafemella. Per això necessitarem una clau molt estreta, d'uns 2 mm de gruix, que no són fàcis de trobar.  
Per darrera alliberem la molla dels dos punts que la mantenen tensionada. I ja desmuntem completament tot el seguit de peces. Atenció amb els tres discs que hi ha entre braç i braç, aquests de GAC son de plàstic i molt fins.

Ara amb el kit de neteja treiem tota la bruticia de totes les peces. Una mica tunning si es vol.
I comencem el muntatge, cal untar amb grassa els petits separadors..
 La primera femella la collem amb els dits i l'ajustem amb la clau després de posar bé la molla per darrera.
Quan tenim ben ajustada la primera femella (que el fre sempre tingui resposta de retorn), apretem bé l'altra femella, que estampeixi contra la primera.
I ja està, la resta no té cap complicació. Cal tornar per on hem vingut.

Aquí unes fotos d'uns frens Weinmann de bici de carretera, molt similars.

  

14 de setembre de 2012 :
En relació amb l'ajustament i posta a punt dels frens, podeu  ampliar aquesta entrada amb la següent: 

10 comentaris:

  1. Excelente post!. Muchas gracias por seguir compartiendo con todo el mundo a través de tu blog todo tu buen hacer.
    Un saludo

    ResponElimina
  2. Hola anònim, gracias a ti por tu comentario. Estos posts del taller de restauración van surgiendo al azar, sin rumbo aparente.
    De pequeño me hubiera gustado ver algo así (y muchas piezas no se habrían estropeado, jeje...)
    Por eso es un placer compartir lo que sé con todas las personas que os gustan las bicis.
    Un saludo

    ResponElimina
  3. Moltes felcititats per aquest blog,

    estic aprenent moltissim!

    Em pots dir quins productes son el "Kit de Neteja"?

    Moltes gràcies!

    ResponElimina
  4. Hola Marc.
    El "kit de neteja" depèn de cadascú. Si mires el post que es titula "restaurar un cambi" (del 12-06-2010), hi ha una foto i una breu explicació de l'arsenal que faig servir actualment.
    L'objectiu és fer fora la brutícia de la manera més fàcil i menys nociva tant per la bici com per un mateix.
    També cal protegir-se amb ulleres, guants... i treballar en llocs ventilats. I finalment vigilar què en fem de la bruticia un cop l'hem treta de les peces, doncs netejar una cosa és sempre embrutar-ne una altra.
    Moltes gràcies a tu per preguntar i benvingut al bloc!

    ResponElimina
  5. Hola a tots, hola Inin, em fa falta la "clau molt estreta, d'uns 2 mm de gruix, que no són fàcis de trobar" algú me'n pot trobar una??
    La podria canviar per la mítica clau Bh amb forma de forquilla que va a la bicicleta, o pagar-la... gràcies
    pERE

    ResponElimina
  6. Gracias por tu blog. Soy novato y me sirve de ayuda

    ResponElimina
  7. Moltes gràcies pel teu blog company.

    Salutacions.

    ResponElimina
  8. Estupendo blog, felicidades.
    Tengo una bh infantil roja como la de otra entrada, y el freno de atrás no funciona bien, creo que le falta alguna de las arandelas que hay entre los brazos o no se. La verdad es que nunca funcionó bien. Intentaré reparlo siguiendo los pasos de esta instructiva entrada. Gracias, me va a ser muy util.

    ResponElimina
  9. Tinc una bicicleta de carrtera clasica i et volia demanar ajuda amb un petit problema: quan apreto la palanca de freno dos o tres cops, es marxa el cable que va subjectat a una peça de dins la palanca que gira. Al girar-se la peça al apretar la palanca dos o tres cops, s'escapa el cable. Saps com ho podria solucionar? com puc fer que la peça no giri si no va collada amb cap cargol? T'agrairia moltissim la teva ajuda!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Arcadi,
      hauria de veure fotos, exactament no imagino que passa.
      La peça cilindrica ha d'estar lliure perquè giri, i el cap del cable (de forma clássica de pera) va introduit en part a la peça.
      Pot ser que el cable no circuli bé per dins la funda i no "retorni" correctament, i aleshores s'escapi lateralment del seu allotjament.
      Caldria revisar que el pont de fre funciona correctament i que la molla "retorna" amb energia. Potser les dues femelles que ajusten el pont de fre estan massa collades i no deixen treballar bé a la molla.
      Podria ser també que la funda estigués mal tallada en un dels extrems i friccionés molt el cable.
      Si vols escriu-me a ixi54@hotmail.com i envia'm fotos, poster puc veure millor què passa.
      Salutacions!

      Elimina