Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


29 de maig 2010

- SRP ( Single-Rat-Peugeot)




El fixie no és per mi. Després de provar-ho un cop i un altre i passar-ho més malament que bé, he arribat a la honesta conclusió que no m'agrada. Moltes bicis de pinyó fixe  són precioses, espectaculars i tenen el seu encant particular però rodar amb elles és per mi angoixant i perillós. Ja sé que tot vol el seu temps d'aprenentatge i consolidació però no és únicament per mandra de recórrer aquest llarg camí: veig que el pinyó lliure  "expressa" més llibertat que no pas el pinyó fixe.

Així doncs he desmuntat la meva ex. DFP ( Dangerous-Fixed-Peugeot )  i l'he reconstruit per fer-la "funcional", com a bici de batalla, lleugerament rat, per el dia a dia . Té  la forma de bici de carreres però al portar manetes de frens dobles es pot fer zig-zag  còmodament entre el trànsit urbà.
Així mateix no te marxes, el que es coneix per single-speed, aquesta però amb la diferència que el piñó de 5 corones que porta permet adecuar la bici al tipus de persona i territori per on es mourà, escurçant o allargant la cadena podem modificar el "desarrollo" entre un  46x17, 46x20, o un 46x24... el 14 i el 28 son inviables tant per la posició com per la desmultiplicació que comporten. Aquests dies he estat provant la bici amb el 46 x 20 i és ben equilibrat, es poden fer pujades curtes molt bé i en pla i baixada a 40 per hora encara es pot pedalar a "lo molinillo"
El single speed és una forma molt austera d'anar en bici, el xip s'oblida dels canvis de marxes i les cames es limiten a pedalar amb més o menys força i agilitat segons el pendent. I a diferència de les fixies, amb una single speed podem gaudir qualsevol baixada sense donar una pedalada i frenar còmodament amb les mans, tombar el què calgui en les curves, mirar arreu...

El cuadre d'aquesta havia estat lesionat dels tirants de darrera,  ara però, un cop redreçada i després d'haver fet bastants kms veig que té un futur d'anys i panys de vida urbana com a mitjà de transport pràctic i barat.
La talla es una 56, per algú a partir d' 1,75m.  Els neumàtics son nous, de 700c x 28. La bici va perfectament però és de batalla, per deixar-la lligada al carrer, amb peces poc llamineres i de manteniment gairebé zero (essència rat).

Avui dia 5 de juny la bici ha marxat amb el seu nou propietari, ja té nova família. Moltes gràcies T.
Salut!

10 comentaris:

  1. Doncs jo no la vendría... És molt maca!
    Per cert m'he fet amb un joc de frens iguals a Ebay per el meu projecte de fer una cicloturista-randonneur-reciclada, trobo que és una solució ideal per no haber de "baixar" constantment a frenar... n'hi han sistemes més moderns, com les manetes "interruptor" pero molt menys atractius.

    ResponElimina
  2. ¿Donde se pueden adquirir manetas de este tipo y que precio tienen? ¿Son efectivas?. Lo más parecido que conozco son las manetas "extras" de ciclocross, que cuestan 40€ y romepna la línea de cualquier bicicleta clásica.
    Gracias!

    ResponElimina
  3. Hola "Anónimo" yo los compré en Ebay, por unos 50 Dolares con gastos de envío incluidos los tienes en tu casa...
    http://cgi.ebay.es/VINTAGE-DIA-COMPE-REG-CENTERPULL-BICYCLE-BRAKE-LEVERS-/390161835971?cmd=ViewItem&pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item5ad77527c3#ht_1557wt_912
    Suerte!

    ResponElimina
  4. Hola

    He vist el teu anunci a segundamano.com, the escirt un missatge demanant la talla però ja he vist que es la 56, perfecte per mi. Estic interessat en comprala. On vius?

    Per cert esta molt be aquest blog. No el coneixia.

    Toni Areny

    ResponElimina
  5. Reciclone, què son les manetes "interruptor"?

    Anónimo, este tipo de manetas se usaban en bicicletas de cicloturismo, si que son cómodas y frenan bien, geniales para descensos tranquilos y pendientes suaves sin prisa, aunque si se trata de "apurar la frenada" se hace mas fuerza con las manos abajo.
    No sé si se fabrican de modernas, las que conozco son de los años 80 de las marcas Weinmann y Dia-compe, como bien dice Reciclone, en ebay se encuentran de vez en cuando, pero hay que hacer busquedas en "todo el mundo". Los precios... hay de todo.

    Toni, ja he vist el teu mail y he enviat resposta per correu.

    ResponElimina
  6. Hola Ininbita! Es fan servir principalment per ciclo-cross, Es diuen així perqué sìnsereixen enmig del recorregut dels frens, no ho tinc molt clar pero crec que "tiran" de la camisa...
    T'envio una foto apart.

    http://www.velo-orange.com/terlcrle.html

    ResponElimina
  7. Coincido contigo en que el fixie no es para mi, siempre he usado piñon libre y me encantan los cambios de palanca.

    Mi primo tenía una bici con frenos como los de la foto y en un descenso por carretera se dio un buen golpe. frenan mucho mas esas manetas que las normales.

    ResponElimina
  8. Muchas gracias por vuestras respuestas. Siendo éste el caso, me pensaré instalar un sistema de freno adicional de este tipo. Tenía pensado emplearlo en una bicicleta que quiero restaurar y que me gustaría conservara un aspecto más clásico y pensaba que este tipo de frenos me serían más cómodos para uso urbano y guardarían la línea de la bici.
    Pero mi ciudad, Toledo, tiene muchas pendientes pronunciadas y no me gustaría dejarme los dientes en una de ellas. Así que meditaré si me compensa para esta bicicleta.
    En línea con este asunto, pero para otra bicicleta más "de batalla" ¿Sabeis si las manetas de ciclocross, tipo como las que adjunta Reciclone, tienen este mismo problema o son más efectivas?. Entiendo que esas manetas "extras" tiran del mismo cable que las comunes en una bicicleta de carretera y no deberían de ejercer menos presión en los frenos. ¿Qué sabeis vosotros?.
    Muchas gracias y un saludo!

    ResponElimina
  9. Anónimo, gracias a ti por preguntar y provocar este micro foro espontáneo!
    Sobre las manetas estas de ciclocross no las he provado ni he visto en vivo pero diría que se pueden "accionar sin contemplaciones", el ciclocross casi en su totalidad está orientado a la competición y esto siempre garantiza buenas prestaciones.
    Saludos!

    ResponElimina
  10. Gracias a ti D.!!

    Estas haciendo un buen trabajo dando vida a bicis que estan en estado de curas intensivas.

    Yo soy de los que creen en el sector R (reciclar, reparar, reusar).

    Salut!

    ResponElimina