La Pinarello d'un amic de quan competiem a cadets i juvenils.Corria l'any 90, quan la moda del moment era posar manetes aero (amb els cables de frens amagats sota la cinta del manillarg), i pintar la bici de colors cridaners.
Ara fa unes setmanes l'Edu em va portar la bici per restaurar-la, deixar-la de color blau tal com havia nascut i posar-li unes manetes Campagnolo amb els cables per fora. La bici muntava tot un Super Record i aquelles manetes Shimano 600 cantaven com un esquimal a Madagascar.
Avui gràcies a internet podem concretar que la bici és el model Pinarello Super Record, diria que del 1984, ja que el cambi indica pat.84, però també perquè els quadres Pinarello d'un o dos anys després ja portaven cablejat intern, reforços a la caixa del pedalier, forquilla diferent... Aquest quadre deuria ser dels darrers de la old school .
Aquí preparant el quadre per pintar, fregant amb paper de vidre i alliberant els cromats de la influència d'en Greg Lemond.
L'interior de la caixa de pedalier, on hi havia guardada una mostra del color original, i on es pot veure com de prims són els tubs Columbus SL.
Així és com ha quedat.
DESCOMPOSICIÓ DEL PES
No passa cada dia això de tenir un grup Campagnolo Super Record entre mans, i he pesat cada peça de la bici. Pot servir com a referència per comparar amb altres peces, actuals o antigues. El Campagnolo S R era el què utilitzaven molts professionals i és dels grups mítics (sinó el grup mític per exelència)
NOTA 1 -Els pedals Look no es van voler separar de les bieles i el pes és conjunt.
NOTA 2 -Les manetes de frens no són Super Record sinó Nuovo Record (sense els foradets, gracias Pedro! Les gomes són noves de trinca comprades per ebay, també del model Nuovo Record.
-Quadre (frame) : 1815gr (with
-Forquilla (fork) : 702 gr (with headset ring)
-Roda davant (front wheel): 1120 gr.
-Roda darrera (rear wheel): 1192 gr.
-2 Tanques ràpides (2
-Pinyó (freewheel) Regina Extra BX 6s (13-21): 398 gr.
-Cadena (chain) regina CX : 315 gr.
-Pedals i bieles (cranks + pedals): 892 gr.
-Plat (chainring) 52T : 109 gr.
-Plat (chainring) 42T : 36 gr.
-5 Cargols plats (5 chainring bolts) : 27gr
-Caixa pedalier (bottom braket) : 288 gr.
-2 Cargols bieles (2 crank bolts ) : 31 gr.
-Cambi (rear derailleur, or rear mech) : 187 gr.
-Desviador (front derailleur, or front mech) : 94 gr.
-Manetes de cambis (gear levers) : 40 gr.
-Funda cable cambi ( Rear Derailleur Cable Housing) : 10gr.
-4 cables : 35 gr.
-2 fundes cables (2 cable housings): 108 gr.
- Frens (brakes) : 375 gr.
-Manetes frens (
-Manillarg + potència (handlebars + stem) 3ttt superlegeri : 545 gr.
-Cinta manillarg (bar tape) : 92 gr.
-Tija seient (seatpost) 3ttt / 27,2 mm : 238 gr.
-Seient (seat) San Marco Rolls: 390 gr.
-Porta bidó ( bottle cage) Cobra: 46 gr.
-Direcció (headset) : 110 gr.
-Cargols punteres (dropout bolts) : 4 gr.
-Manxa (pump) : 141 gr.
PES TOTAL : 9,73 Kg.
---------------------------------------
Com una olor o una cançó que fa recordar enrere en el temps, la bicicleta que un va tenir també té aquest poder màgic de guardar en sí el record altres èpoques viscudes. Així que el nom de Pinarello Super Record (en català literal) també li escau bé.
Espero que la disfrutis molt Edu i moltes gràcies per l'encàrreg, ha sigut un plaer refer aquesta joia.
Per cert, parlant de joies, l'Edu és un joier de professió però a més és un fantàstic artista en el seu ofici, no ho dic per dir, us recomano donar una ullada al seu blog:
Peyjoia.blogspot
Mestre, m'he quedat sense paraules...
ResponElimina"Chapaeau"
Preciosa!. Qué envidia!
ResponEliminaUf... quants records... quines ganes tinc de fer una Trona amb la vella bellíssima Italiana!
ResponEliminaMolt bona feina si senyor! Seria un plaer encara millor fer-ho amb tu, un d'aquells companys que junts varem créixer, aprendre del sacrifici i companyerisme sobre dues rodes. Gràcies per posar-hi tanta il·lusió!
Eduard
Ufff... no tinc paraules... estic flipant !!!
ResponEliminaGràcies a tots pels comentaris!
ResponEliminaLe cyclomuletier, que domina l'anglès i el català m'ha enviat aquest escrit sobre la traducció d'algunes parts dels components, (Moltes gràcies R.) i com que pot interessar a moltes persones aquí ho enganxo:
- la funda del cable es pot dir "housing" però també es pot parlar de "cable casing"
- el desviador és el derrailleur però , arran de la mort d'en Sheldon Brown, hi ha una certa tendència a escriure derailer (because it de-rails the chain). És un petit homenatge a un gran ciclista i millor persona.
Els britànics, tenen tendència a anomenar-lo front i rear-mech (de "mechanism") però els Yankees li diuen "derrailleur/derailer". Com a "argot" tot i que es consideraria "vulgar" també se li pot dir "jumper"
- Pel que fa als frens, les manetes són "levers", la part on recolzem la mà és el "hand rest" i les leves del fre són els "brake arms". La peça del quadre on es col·loca el fre del darrera és el "rear o brake bridge". L'ajustador de tensió és el "cable adjuster" i les caputxes dels escaladors són les "hoods" (que moltes vegades són sinònims del "hand rest")
- El cargol del seient normalment és coneix com a "seat pin", mentres la pecà on hi va és el "seat cluster"
- Els "skewers" són més aviat els "espetons" de la tanca ràpida. Normalment ens referim a elles com a "quick release"
- Els crank arms són els braços de la biela quan en parlem per separat. Normalment ens hi referim només com a " cranks" (right i left) o "crank set" llevat de que siguis britànnic i aleshores diràs "chain set"
Per cert, els Brits també tenen una manera peculiar d'anomenar el "head set" però ara mateix no me'n recordo.
Ep, que jo també he dit que estava impressionat!
ResponEliminaJajaja... és veritat que ho has dit, sorry! :-)
ResponEliminapreciosa aquesta nanu!! s'em cau la baba!!
ResponElimina