Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


14 de març 2010

- Red Pinarello


A "segundamanopuntocom" fa uns mesos vaig comprar aquesta F1 de les bicis.
El venedor la venia per 120 euros ( i discutibles !!), vaig ser ràpid i afortunat, i després de  "discutir" el preu (a l'alça) el vaig poder entretenir unes hores vitals amb la meva arriscada oferta de 150 euros, cosa que, juntament a la quantitat d'interessats per la bici,  encara el va desconcertar més.  Si la bici hagués costat 300 euros s'hauria venut igualment, potser no en dos dies però no crec que hagués trigat més de 10 dies a despendre-se'n. Cal dir que a ell la bici li havien regalat temps enrera i no li havia costat més que lleugera una posada a punt aparent, tubulars, fundes  i cinta del manillarg noves. Amb els 150 euros que en va fer va estar més que satisfet. I jo també content d'haver aconseguit arribar primer en aquella cursa particular.
També em va sorpendre que ningú més dels "tants" interessats li oferís un preu més alt... si la meva economia m'ho hagués permès li hauria ofert 200 o 250 per assegurar el tret i no els ajustats 150 que em podia permetre aquells dies.

La bici tenia moltes marques al cuadre  d'haver viatjat sovint a la baca de "cotxes d'equip" a principi dels 90's. Tenint en compte que a la categoria d'amateurs feiem entre 8000/12000 kms per temporada, calculo que la bici  va rodar per sobre els 20 o 30.000 kms abans de ser "penjada".

La bici no era pas tal cual ara, portava altres rodes, altres canvis, bieles (de 170!! en una talla 59!!), pedals amb calapeus... el cuadre estava amb els adhesius atrotinats, la bici anava tota feixuga, els frens i els canvis forts... no m'extranya que aquell noi no li hagués agafat afició a la bici de carretera, decidís vendre-la i quedar-se amb seva Btt, que de ben segur anava més lleugera i fina.

Finalment vaig decidir enllestir aquest "Ferrari" dignament per la col·lecció particular.
És una talla 59, fabricat amb la mítica tuberia Columbus SLX,amb les punteres i racords Pinarello, rodes Mavic Cosmos, transmissió i frens pupurri Shimano, les "meves estimades" Dura-Ace de 177,5 (plats 53/39 x 12/25), pinya de 8 corones (el "no-va-más" dels naixents 90's), pedals Look Carbon, seient San Marco Rolls, potencia i manillarg 3ttt. Quants records dels vells temps d'aprenent de ciclista!


Una màquina d'escurçar kilòmetres! i més tractant-se d'una "bici vermella amb forquilla platejada", ehem... quin repte pel meu desentrenament kilomètric!

14 comentaris:

  1. Tremenda bici, enhorabuena :-)

    ¿Dónde has conseguido las pegatinas? Están perfectas O_o

    ResponElimina
  2. La enveja es molt dolenta.... (la meva, es clar)
    Et volia demanar el mateix. Las calcas son originals o refetes, i si es així... Com???? Quí???
    Jo crec que faré aluna cosa similar amb la BH...
    Felicitats!

    ResponElimina
  3. Hola David, i Reciclone, moltes gràcies!

    Aquests adhesius els vaig comprar a "bikingthings.com"
    Son de fabricació nova, son adhesius i no calcomanias, (es noten al tacte, tenen gruix) i per exemple el logo davanter transparenta una mica el color blanc.
    Em van dir que era l'últim joc que tenien i em van costar 55 dòlars (adheius i enviament des d'USA). Caldria preguntar si en tenen mes.

    2ª opció: en la botiga "CYCLOMONDO",dins ebay, d'Australia (usuari "gts753") té jocs d'adhesius, també de fabricació moderna. Em va dir que tenia jocs de calques Pinarello, però no les ven per ebay, no sé perquè. No sé si ara en té ni quin a quin preu (+de 30 euros segurament) caldria preguntar.

    3ª opció: a "www.defietsenmaker.nl" hi ha jocs de calques del model antic Pinarello, anys 80, en blanc o en negre, molt fines, com pelicula de goma, a bon preu (9 euros) Son les que vaig posar a l'altra Pinarello que surt al blog. Autèntiques però dificils de colocar i manipular, una vegada fixades queden molt resistents i gairebé imperceptibles al tacte.

    Les calques de Columbus del tub del seient i la forquilla sí que son les originals de la bici.

    Salut!

    ResponElimina
  4. Hola,
    necessitava una fotografia d'una bici vermella pel meu blog i n'he copiat una. En l'entrada indico font de la fotografia.
    Apart de pendre't la foto he estat voltant pel blog, i la veritat és que espero que la hibernació sigui curta.
    Salut

    ResponElimina
  5. Hola Jordi, em sembla molt bé, és un honor per mi. Ànims amb el teu blog i salutacions a la gent de Murcia!

    ResponElimina
  6. hola David, a mi em va pasa una cosa semblant a tu, vaig aconseguir una Pinarello en perfecte estat per 150, com havia molta gent interessada vaig oferi 20 euros més, quan sabia que el seu preu era més car, només els frens, CAMPAGNOLO delta, ja costava aquests 150euros. Al final el propietari me la va vendre al meu pel interès que vaig mostrar i no em va cobrament aquests euros de més.
    Ja m'he demanat els adhesius en http://www.defietsenmaker.nl, a veure que tal queda.
    Per cert que diferència hi ha entre la teva tubería columbus SLX i la meva GPX
    Salutacions i enhorabona per la web i tota la feina que fas artista!

    ResponElimina
  7. Hola Sppunny, gràcies pel teu comentari.
    Una bici amb uns Delta i aquest preu no triga gaire a trobar compradors!! jajaja!

    Per això dels tubs Columbus hi ha una taula de referència a: http://www.equusbicycle.com/bike/columbus/Columbus-tubes.jpg

    Però hi veig una SPX i no hi figura cap GPX...hi ha molta gama de tubs i les diferències són de pes, segons els gruixos de les parets, i el tipus d'acer, alguns pensats per Off Road, altres per quadres de talles grans...

    Aquests adhesius són una mica difícils de posar. Retalla cada tros, deixa la superficie ben neta, després separa el paper transparent i coloca l'adhesiu al seu lloc, i ves fregant per damunt el paper fins que puguis retirar-lo amb cura. Després encara ves fregant amb molt de compte fins que quedi ben assentat (jo feia servir el mateix paper del suport que té una banda que patina molt).

    La ventatja és que gairebé no tenen gruix i són molt opacs.
    Sort!

    ResponElimina
  8. Gràcies per la informació, quan la tingui llestat t'enviaré fotos.
    Salutacions!!

    ResponElimina
  9. Ja m'han arribat els adhesius de http://www.defietsenmaker.nl
    però l'escala és massa petita, em sembla que al final els dibuixaré jo amb l'Autocad i els portaré a una impremta.

    ResponElimina
  10. A la "Pinarello Plata" del blog porta aquestes calques, són l'estil clàssic de principi dels 80. Si vols diga'm el teu correu i t'enviaré un una foto escanejada, com les que porta aquesta red pinarello.
    Salut!

    ResponElimina
  11. Gracies!
    sppunny@gmail.com
    Si les dibuixo al CAD et pasare una copia!

    ResponElimina
  12. Ininbita, no t'interessaria canviar aquesta bicicleta per altra, per exemple una Pinarello semblant però de la talla 52, o
    altra marca.

    ResponElimina
  13. Hola Spunny, aquesta pinarello ja no existeix, la vaig transformar a Pinarello SLX shimano 600 del blog. I tampoc la cambiaria ja que una talla 52 no és la meva talla, i costa de vendre bicis.
    Almenys amb la meva SLX hi puc rodar!
    De totes maneres com diuen a Bicischopper:
    no foto = no bici
    jeje, salut!
    Ah! Ahir vaig veure que per ebay hi havia subastes de calques pinarello com les que busques!

    ResponElimina
  14. Gràcies, ho tenia que intentar.
    Ara el tema de les calques el tinc una mica abandonat, però a veure si em poso, faig fotos i te les envio.
    Salutacions! :)

    ResponElimina