Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


25 de març 2010

- ROMANI bici da corsa



Bicicleta de carreres marca ROMANI, italiana, totalment restaurada i posada a punt. Quadre d'acer talla 52, perfectament alineat.  Els punts on atacava l'òxid els vaig fregar i després protegir amb  vernís per metalls. Aquests defectes visuals no afecten en res en la consistència i estructura de la bici,  les calques i la pintura son les originals, calculo que la bici és de finals dels anys 70. 

Components Campagnolo (barreja dels grups Nuovo Gran Sport i Record) Frens i manetes Modolo. Direcció i eix pedalier també Campagnolo, manillarg i potència 3ttt, seient Vetta Lite, llantes Mavic Open 4CD i cobertes Huchinston (molt noves, 200 kms). Pedals Sakae/Ringyo model SP-200AL, calapeus AGPA, corretges de cuir.
Plats 53 x 42 i pinyó Regina de 6 corones (14-15-16-17-19-21)
Al refer aquesta bici vaig tenir molts dubtes. Que si treure tota la pintura i pintarla de nou, que si fer-ne una fixie,  o si posar-li components de gama baixa per convertir-la en una bici de batalla per ciutat... des que la vaig arreplegar han passat moltes coses i finalment, després de netejar i veure el blau tant bonic que amagava, he intentat retornar-la als seus origens. I tot ha valgut la pena.

Quan va arribar a casa feia llàstima...

Avui dia 1 d'abril ja se n'ha anat amb la seva nova propietaria a començar els entrenaments triatlètics. Ànims i molta sort ! gràcies S.!

-12 de setembre 2010
Fa quatre dies vaig rebre un mail que em va fer molt content. Era la Susagna Padrissa, la propietaria d'aquesta Romani, que em deia que ja havia participat en dos triatlons i que estava molt contenta amb aquest, per ella, nou esport i que estava enamorada de la bici. Amb el seu permís poso dues fotos d'elles en acció:

El triatló de la Vila és el primer on va participar, i el passat dia 6 de setembre a València va disputar el triatló de la dona, on va quedar en una magnífica 17ª posició de 233 dones participants.
Ja aquest proper dia 17 a Salou tornarà a competir  en el triatló de Salou, que és la darrera de les 4 curses que componen la Triathlon Series en aquesta V edició d'enguany. En la distancia sprint  es neden uns 1750 metres, es fan 20 kms en bici i 5 kms de cursa a peu.
La Susagna amb la Romani deixen clar que cap "bici de carbono aero ultra light high tech" és tant important ni pot substituir la ilusió de l'esport i la motivació per competir i superar-se, tan entrenant com competint.
Moltes gràcies per les noticies, felicitats i molts ànims per seguir endavant!


10 comentaris:

  1. Crec que has fet el millor que podies haber fet... Tal com està ha quedat preciosa. De nou felicitats mestre!.

    ResponElimina
  2. Gràcies D!

    Ja estic impacient per començar! La bici ha triumfat, tothom li tira floretes!

    Em sembla que serem grans amigues!

    Segueix així, fas una feina fantàstica!

    Fins una altra,

    S.

    ResponElimina
  3. Gràcies una altra vegada! És veritat que la il·lusió et fa arribar molt lluny!

    ResponElimina
  4. Endevant Sus que arribaràs molt lluny amb la romani ;)

    B.

    http://hindsightstring.blogspot.com/

    ResponElimina
  5. Molt maca , jo diria que el meu quadre és més antic.
    Els racors són idèntics però les guies de cable i les calques varien molt.

    ResponElimina
  6. Hola, una pregunta sobre la restauració d'aquesta bici. Primer felicitats pel blog i un agraïment pel tot el que ens ensenyes.
    Estic restaurant una Gimson, i també tinc el dubte de la pintura, si conservar o si pintar de nou. La pintura és d'un blau molt bonic, però amb algunes taques de rovell. Veient les fotos d'abans i després d'aquesta meravella, em podries fer cinc cèntims del procès que vas seguir en la restauració de la pintura?
    Moltes gràcies per endavant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Calbagarella, recomano que abans de pintar de nou facis una restauració del quadre per veure com queda, els quadres vells amb alguns defectes d'acabat tenen el seu encant.
      Hi ha un post sobre com netejar un quadre: si entres a la pàgina "taller de restauració" el trobaràs ràpidament.
      Moltes gràcies per la pregunta i ànims amb la restauració!
      Salut!

      Elimina
  7. Un saludo. Me interesaría disponer de información técnica y catálogo sobre una romani muy parecida a la que enseñáis en el foro. De hecho solo cambia la tipografía de las pegatinas y el color. Tengo la idea de sustituir alguna corona para hacerla más llevadera subiendo porque 42x21 se me hacen duros ya. ¿Véis algún problema en hacer la modificación que propongo? ¿Cabría alguna corona más o mejor sustituirlas?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,
      de catálogos de Romani ignoro su existencia, y no resulta fácil indagar sobre una marca de la que hay poco material histórico-gráfico.

      A parte de entreno y ritmo, es muy recomendable montar coronas más grandes que un 21, y mas práctico que sustituir una corona es cambiar el piñón completo, poner un 14-23 o un 13-23, que son fáciles de conseguir. Coronas de 24, 25, 26... ya son mas complicadas de encontrar para piñones de 5 o 6 marchas. Pero las hay. Proveerse del extractor adecuado y asegurarse de que la rosca del piñón sea la misma es vital.
      En caso de poder remplazar coronas una por una (misma marca o que casen bien con el núcleo) conviene elegir unos saltos de dientes coherentes, 14-16-18-20-23-26, 13-15-17-19-21-24, 14-15-16-18-20-23...
      Suerte!

      Elimina
  8. hola,acabo de adquiriruna romani como lña de arriba y la verdad a sido un gran suerte por que esta absolutamente impecable,parece como si nunca hubiese salido a carretera,lo unico es que el sillin por la poca info y fotos que e podido encontrar no es el de serie,tampoco tengo ni idea del modelo en concreto que es,me podrias hecgar un cable? te dejo mi mail para estar en contacto,gracias y un saludo

    blasamoraga@#hotmail.com

    ResponElimina