Blog sobre recuperació de bicicletes clàssiques, història, restauració, documentació...


24 de nov. 2009

- Vintage GIMSON single speed

 Llavors vaig dir: fora canvis de marxes i cables, que sigui simple i àgil sense ser una fixie, cosa que a les baixades i a les corbes s'agraeix, el poder parar de pedalejar.
Aquesta és una antiga Gimson que tenia els components fets caldo però en bon estat d'estructura i unes calques precioses. El més potent de la bici és el cuadre i la marca, molt poc habitual. Malgrat el groller cordó de soldadura que hi ha on s'ajunta el tub del seient i la caixa pedalier. Que consti que ja era fet, jo ho vaig rascar tot traient l'òxid i repintat amb mini i pintura del color original un xic metalitzada. Dono fe de que està en perfecte estat de estructura i resistencia. Per soldar cuadres s'utilitza l'oxi-acetilènica, que no escalfa tan els tubs i es manté la resistència de l'acer. Aquesta bici i "l'expert megacrack" que feia  anar el soldador elèctric! van tenir sort al ser antiga i amb les parets dels tubs gruixudes. Cualsevol Columbus o Reynolds de qualitat no haurien passat la dura prova!
   També les rodes són històriques: de 28" (les antigues 700 B) amb els neumàticcs en bon estat. I els frens, CLB o les bieles iplat Stronglight, més moderns que la bici però ja uns "retro-retro".
   M'agrada molt com ha quedat i el 42x18 va fantàstic!
















El 12 de desembre ha marxat en tren cap a la seva nova casa, ara té a qui portar, gràcies parella! Molt bona sort, bonica

4 comentaris:

  1. Bonita bici... creo que conozco al nuevo dueño :-) ¡Que la disfrutes!

    ResponElimina
  2. Preciosa! Quan penso que es feien a Figueres!!!

    ResponElimina
  3. Ei!! Jo tinc una Gimson molt molt semblant a aquesta no se si es el mateix model i tot, lúnica cosa que cambia una mica es l'adhesiu del tub vertical, et faria res passar-me alguna foto d'aquest adhesiu, a la meva esta força descolorit. Al reves de la teva la meva te els components força be però el cuadre a la zona del pedalier esta força degradat, l'acer està bastant bufat a mes de rovellat, mentre que la resta esta molt be i no faria falta ni pintar de nou. El meu mail es rovirys@hotmail.com

    Salutacions

    ResponElimina
  4. Que maca! Felicitats David!!
    Jordi, Rodri. :)

    ResponElimina