juliol 2014:
Aquesta bicicleta està actualment en venda, per 350 Euros, sense les maletes.
La bici no s'envia, s'ha de recollir a Sant Pere de Torelló.
Funciona perfectament, i és per algú d' 1,65 a 1,75m. aprox.
No he aconseguit trobar cap informació de
Idéal Cycles. Firma francesa, o belga? anys 60? tot resulta fosc, l'única llum és al carret
Sturmey
Archer: marca 1958...
L’etern dilema de la restauració de bicicletes una vegada més a debat: deixar la pintura i calques originals? amb tots els seus
desperfectes, ratllades, cicatrius... i encant? o bé repintar-la
talment una bicicleta renovada?
En aquest cas fa temps vaig descartar la primera opció però
després no he assolit un resultat millor. Avui hauria deixat el seu color gris original, amb les seves calques i el seu treball de pinstriping. Però els errors
són claus de pas (i tampoc ha quedat tant malament).
Més aviat aquí el quadre esdevé un suport físic pensat al detall per sostenir tot el “sixtie’s
hardware”.
En aquells temps la “velo de ville” era un mitjà de transport que
havia de ser capaç de portar equipatge, protegir la vestimenta del fang i la pluja, iluminar mínimament la
trajectòria, avisar que passavem pel costat, frenar de veritat, i en tot el possible aproximar-se a la comoditat i l'elegància. La funció "velocitat" era més secundària, ja que anar amb bicicleta sempre resultava més
ràpid que anar a peu.
Destacar els frens Bebolux, trencaclosques i espectaculars,
molt potents però també rústics de funcionament i complicats d’ajustar.
Seient Brown, llums Luxor, carret de davant i bieles RFG,
canvi de 3 velocitats Sturmey Archer, el quadre està preparat per una palanques “sport shift” però la bici no en portava i a les subastes
aquestes peces són molt cares, per això he optat per la tipica Trigger al
manillar, la peça Shimano que va al quadre queda ben dissimulada, no sembla del
segle 21.
Els neumàtics Michelin semi-confort 650B tenen els seus anys
però són els originals i de color blanc tenen el seu encant.
25 abril: el BLOGGER no em deixa publicar comentaris en el meu propi blog però si en altres blogs(¿!). És molt extrany.
Mentrestant publicaré els meus comentaris o respostes aquí a dins del post.
- Gràcies Reciclone i Islomon. M'alegro que us agradi!
La bici pesa 15,5 Kg, i fa 175cms de llarg!! és per moure-la en horitzontal no en vertical! jajaja.
De totes maneres i en general, totes les bicicletes són més estimades com més planer és el territori on viuen. Els desarrollos son com un 42x20, un 42x16 i un 42x13 (+-aprox.) Ho mediré exactament. Però en aquests tipus de cambis integrats al buje hi ha la possibilitat de cambiar la corona exterior i escurçar o allargar el desarrollo segons com sigui la geografia.
Ah! la talla és una 54, i fa 56 cms del tub horitzontal (ctc-center to center). La tija del seient és molt curta i no permet més que uns 5 cms amunt o avall. Mediré això exactament també.
Salut!
6 maig: Afeigeixo un croquis amb les mides del seient, del centre del pedalier a dalt del seient fa 62 cms (mínim) i 68 cms (màxim). La tija del seient és de 25,4 mm així que fàcilment se'n podria posar una de més llarga.
El 114 x 32 x 67 són les mides d'una capsa per un possible enviament.