El fixie no és per mi. Després de provar-ho un cop i un altre i passar-ho més malament que bé, he arribat a la honesta conclusió que no m'agrada. Moltes bicis de pinyó fixe són precioses, espectaculars i tenen el seu encant particular però rodar amb elles és per mi angoixant i perillós. Ja sé que tot vol el seu temps d'aprenentatge i consolidació però no és únicament per mandra de recórrer aquest llarg camí: veig que el pinyó lliure "expressa" més llibertat que no pas el pinyó fixe.
Així doncs he desmuntat la meva ex. DFP ( Dangerous-Fixed-Peugeot ) i l'he reconstruit per fer-la "funcional", com a bici de batalla, lleugerament rat, per el dia a dia . Té la forma de bici de carreres però al portar manetes de frens dobles es pot fer zig-zag còmodament entre el trànsit urbà.
Així mateix no te marxes, el que es coneix per single-speed, aquesta però amb la diferència que el piñó de 5 corones que porta permet adecuar la bici al tipus de persona i territori per on es mourà, escurçant o allargant la cadena podem modificar el "desarrollo" entre un 46x17, 46x20, o un 46x24... el 14 i el 28 son inviables tant per la posició com per la desmultiplicació que comporten. Aquests dies he estat provant la bici amb el 46 x 20 i és ben equilibrat, es poden fer pujades curtes molt bé i en pla i baixada a 40 per hora encara es pot pedalar a "lo molinillo"
El single speed és una forma molt austera d'anar en bici, el xip s'oblida dels canvis de marxes i les cames es limiten a pedalar amb més o menys força i agilitat segons el pendent. I a diferència de les fixies, amb una single speed podem gaudir qualsevol baixada sense donar una pedalada i frenar còmodament amb les mans, tombar el què calgui en les curves, mirar arreu...
El cuadre d'aquesta havia estat lesionat dels tirants de darrera, ara però, un cop redreçada i després d'haver fet bastants kms veig que té un futur d'anys i panys de vida urbana com a mitjà de transport pràctic i barat.
La talla es una 56, per algú a partir d' 1,75m. Els neumàtics son nous, de 700c x 28. La bici va perfectament però és de batalla, per deixar-la lligada al carrer, amb peces poc llamineres i de manteniment gairebé zero (essència rat).
Avui dia 5 de juny la bici ha marxat amb el seu nou propietari, ja té nova família. Moltes gràcies T.
Salut!
Avui dia 5 de juny la bici ha marxat amb el seu nou propietari, ja té nova família. Moltes gràcies T.
Salut!