Aquest és el model T-215. Encara estic a la recerca de trobar informació sobre la bici, l'any de fabricació... ja fa gairebé un any que la tinc i no he trobat més informació que la alguna foto d'algun participant a la bike trial legends .
Bé, fent una mica el "txerlokjolms" he vist que la bici més o menys anava així muntada:
- Quadre, forquilla i manillarg d'acer, fets a Talleres Fargas de Terrassa.
- També la casa Nagesti de Sant Just Desvern degué fabricar les bieles i plat de 24 dents d'alumini i potser la tija de manillar, que tinc dubtes que fós l'original, ja que hi ha un "bmx" sospitós gravat... (Depèn de l'any en que fos fabricada la bici).
- Els frens eren els mateixos Olimpic Balon que les Montesitas i moltes BMX d'aleshores.
- La direcció, el pedalier, els carrets de les rodes, i els pedals eren de la casa BH, al principi associada a Montesa i a Monty com a subministrador d'algunes peces.
- Les llantes unes Akront 20 x 1,75 d'alumini anoditzat en vermell.
- Els neumàtics originals eren el Pirelli 2-16 Trial a darrera i el Michelin 20 x 2,125 a davant.
- Les manetes de frens d'origen no sé de quina casa eren, ara he posat unes Lusito,N.O.S.
- Seient de plàstic GUILLA
A més del neumàtic de darrera, també he cambiat la tija del seient i l'abraçadera, i he "fabricat" el "protector de carter" amb plàstic dur.
Funciona tot perfecte, el quadre té bastans pelats (fàcils de mantenir a ratlla amb un drap i oli de tant en tant) però no té cap defecte d'alineació ni cops ni doblegades, altrament difícil de fer ja que és endimoniadament robust. La bici no és una pluma, això si.
Avui 20 de novembre aquesta T-215 s'ha venut i l'han vingut a buscar. Ha estrenat furgoneta i tot.
El nou propietari m'ha dit que aquesta bici era del 1984. I ell la situa entre la T-17 i la T-19 AERO.
La bici finalment s'ha mogut de casa, ha estat un honor tenir-la tot aquest temps per aquí.
Moltes gràcies D.!
15 maig 2011 : ja fa setmanes que tinc el manillarg i suports per la T-15, gràcies Piu! ( bici-trial classic)
gener 2012: aquesta T-215 és la succesora del model T-19 "mixta", de 1984, podeu veure una foto al reportatge "colecció de Jordi Yelamos"
hola,
ResponEliminales abraçaderes et refereixes a les del manillar?? les que porta no son les originals??
a mi em falta el mateix pero el manillar ja ho tinc solucionat.ara porto posat una tija de bh california pero si puc trobar algo li ficare
Si,les abraçaderes del manillar, les de la foto no son les originals. M'agradaria aconseguir les que permetien muntar el manillarg uns pocs cms mes avançat.
ResponEliminaEl manillarg m'agradaria trobar el primer model,de 4 tubs soldats, el que era de color negre.
Ànims amb la restauració!
Hola jo tambe soc un amant de les bicis i la seva restauració, estic buscan una 215 com la que tens, et proposo un canvi per une de les meves bicis , que et senblaria per una de frens de varilla que deu tenir uns 50 anys.
ResponEliminaTanbe tinc una t-15 pero el manillar es el vermell, per si vols pendre mides. Tambe tinc manuals de despiece de les montesitas on si surt el manillar negre de tubs soldats amb el sobre nom de " manillar de palmera ".
El meu mail trialevolution@gmail.com
Ja amb diras alguna cosa, gràcies.
Bones, salutacions a tots! soc nou aqui. Felicitats pel blog perque he trobat informació molt curiosa i que sortosament m'interessava. Gràceis!!
ResponEliminaa comentar de la t-215: el suport de manillar es l'original(encara que posi BMX). de fet, jo en tinc 2 de t-215... més modernes que aquesta i inclús una és més moderna que l'altra... canvia el quadre (en una, es idèntic al de les fotos i l'altre canvia una mica), en les 2 meves els adhesius són de color rosa i de disseny més modern, i porten 2 adhesius (1 per cada costat de forquilla on posa trialsin mixto -quan la compraves et donaven un plat mes gran i un tros de cadena per si ho volies usar com a bici de bmx-) ... en les meves, els neumatics originals son hutchinson, encara els tinc! i els protectors del plat eren de plastic(el que porta la de les fotos podria ser d'una t219, que eren amb alumini.. les llantes meves son les mateixes (AKRONT ALUMINI crec), manillar idèntic, seient, caixa de pedals i bieles i plat també i les manetes haurien de ser unes olimpic...... almenys les meves son les originals encara i ho son.. pero... tambe podria ser que anessin canviant de proveidors.. aixi que es molt dificil saber-ho tot... bé, per acabar, les meves no porten els adhesius dels tallers fargas i la forquilla es exacta però cromada.
Encara les tens? En vendries alguna?
EliminaGràcies davant mà
Hola, jo tambe tinc una t-15 pro crec que es la mateixa que vas vendre tu,i la vull vendre pro no se on. ¿Em podrias dir alguna pagina o si algú li interesa?
ResponEliminaGracies
Esta molbe el foro!
Si algú li interesa envieu un email a, nestor21_14@hotmail.com
Hola Nestor21, merci, però aquest lloc és un blog i no un foro, i si és la mateixa només pot ser aquesta T-215, i no cap T-15.
ResponEliminaAclarit això, dir-te que pots posar anuncis a segundamano.com, a milanuncios.com, a ebayanuncios, en algun foro de trial...
Bona sort!
hola felicidades por el blog,me ha aclarado muchas dudas.Estoy buscando una biela de la t-215 mas concretamente la que soporta el plato, también agradecería como conseguir los adhesivos,sobre todo el que pone t-215 y debajo trialsin mixto.
ResponEliminaHola Anònim, gracias!
ResponEliminaNo te sé decir dónde conseguir una biela así. Una posible pista a seguir podria ser preguntar a la casa Monty.
Tampoco puedo ayudarte con los adhesivos, aunque estos se podrian "fabricar" si tuvieras una foto.
Imagino que son los adhesivos de la hoquilla que en este modelo se habian extraviado, no tengo ninguna imagen de ellos.
Pero ánimos!
Un saludo.
Jo venc la meva... tot original i en molt bon estat... si algú està interessat pot escriure a novamagio@gmail.com
ResponEliminaMerci!
Te fet un mail, ara he vist que el teu post es recent.
EliminaGràcies.
Bones! Estic interessat en adquirir una T-215 però no se quina és la seva cotització actual, quin seria el seu preu ara mateix al mercat.
ResponEliminaGràcies.
David.